Jak zmienia się sylwetka po bieganiu?

Bieganie przynosi wiele korzyści fizycznych oraz psychicznych. Pozwala osiągnąć wymarzona sylwetkę i pewnego rodzaju spokój. Gdy mam stresujący dzień w pracy idę pobiegać. Ten rodzaj aktywności sprawia, że mogę zapomnieć o świecie i przez chwilę skupić się tylko na sobie, posłuchać własnego oddechu i myśli. Zacząłem biegać, bo chciałem schudnąć parę kilogramów. Nie sądziłem, że wytrzymam dłużej niż tydzień. Biegam już 4 lata i nie zamierzam przestać. Zauważyłem wiele pozytywnych zmian w moim organizmie i podejściu, o którym pragnę Wam opowiedzieć. Jeśli jesteście ciekawi co zmienia się po rozpoczęciu regularnego treningu to zapraszam do lektury.

Jak bieganie wpływa na sylwetkę?

Wiele osób, które chciałyby zrzucić kilka kilogramów myśli o bieganiu. Tylko połowa z nich faktycznie próbuje i stara się biegać kilka razy w tygodniu. Tylko nielicznym udaje się przetrwać i uprawiać regularne treningi. Reszta traci zapał i motywację. Dlaczego tak się dzieje?

Pamiętam czasy, gdy ja zaczynałem biegać i szukałem tysiąca wymówek, żeby tylko nie wyjść w domu. Zaczynałem trenować, ale po tygodniu już mi się nie chciało. Do tego wszystko mnie bolało i wcale nie widziałem efektów. Można powiedzieć, że czułem się nawet gorzej. Oponka na brzuchu rosła, a do wakacji zostało mi kilka miesięcy. Stwierdziłem, że muszę to zrobić. Miałem w głowie fakt, że inni ludzie biegają i chudną nawet po 20 kilo. Ja miałem 7 kg nawagi, więc dlaczego miałbym nie dać rady? Skorzystałem z porady dietetyka i fizjoterapeuty. W głowie miałem tylko słowa – „dasz radę!” I tak to wszystko się zaczęło. Na początku biegałem dwa razy w tygodniu. Stwierdziłem, że wszystko przyjdzie małymi kroczkami. Na efekt trzeba było poczekać. Trzymałem zdrową dietę. Wiadomo… bez przesady. Po prostu zrezygnowałem z fast foodów i słodkich napojów, a słodycze zastąpiłem zdrowymi przekąskami. Tylko biegałem i jadłem zdrowo. Nie chodziłem na żadną siłownie, ani fitness. Z czasem moja masa zaczęła spadać. A na miejscu tłuszczu zaczęły rysować się mięśnie. Czułem satysfakcję, bo jak zauważymy, że coś co robimy działa – nakręcamy się jeszcze bardziej. Tak właśnie było w moim przypadku.

Jeżeli chodzi o dystanse to z biegiem czasu zwiększałem trasy. Uprawiałem biegi długodystansowe po okolicach mojej dzielnicy. Bardzo dbałem o to, aby utrzymać prawidłowe tętno i oddech. Słuchałem siebie nałogowo. Czułem jak tracę wodę i pozbywam się toksyn. Miałem bardzo dużo energii, dlatego zrezygnowałem z porannej kawy. Sylwetka wyszczupliła się. Nawet zauważyłem, że tworzy mi się „kaloryfer”. Bardzo mnie to fascynowało. Chciałem jeszcze więcej. Zacząłem biegać codziennie. Nie wyobrażałem sobie dnia bez biegania, bo oprócz samej poprawy sylwetki, maksymalnie zmieniło się moje samopoczucie.

Po czterech latach regularnych treningów mogę powiedzieć, jak bardzo zmieniło się moje ciało. Jak oglądam zdjęcia z przeszłości, ciężko mi uwierzyć, że byłem w stanie normalnie funkcjonować. Miałem siedem kilogramów nadwagi, jednak wyglądało to na więcej. Pamiętam jak źle się ze sobą czułem. Dzięki bieganiu schudłem 10 kilogramów, przybyło mi masy mięśniowej. Jestem bardzo zadowolony ze swojego ciała ponieważ mam zgrabne, lecz ładnie umięśnione nogi i pośladki. Oponka i druga broda zniknęły, a ja wreszcie czuję się atrakcyjny!

Czy bieganie odchudza?

Tak. Bieganie odchudza. Tak samo jak było w moim przypadku, pierwszym efektem regularnych ćwiczeń było obniżenie masy tłuszczowej. Podczas biegu angażujemy prawie 100% mięśni, dlatego tłuszcz zostaje szybko spalony. Ważne jednak jest to, aby trzymać odpowiednio zdrową dietę, ponieważ tylko wtedy jesteśmy w stanie zobaczyć upragnione efekty. W innym przypadku będzie to trwało bardzo długi czas, co często jest demotywujące.

Podobne artykuły

Przez siłownię do biegania

W dbaniu o zdrowie poprzez aktywność fizyczną ważne jest to, żeby patrzeć na swoje ciało holistycznie. Kiedy byłam młodsza wydawało mi się, że moja aktywność fizyczna powinna być nakierowana przede wszystkim na ćwiczenia cardio, dzięki którymi będę spalała kalorie, a przez to wyglądała szczupło, smukle i po prostu atrakcyjnie. Z czasem jednak okazało się, że […]

Jak biegać z sensem?

Biegać każdy może, ale jak powinien to robić? Kwestia niby banalna, ale jednak warta wyjaśnienia. Przyjrzymy się temu bliżej w poniższym artykule. Jak prawidłowo biegać? – Technika biegu Kwestii jest kilka, na początek zacznijmy od tego, że dużo zależy od naszej ogólnej mobilności i tego, czy na przykład nie mamy znaczącej nadwagi. Oczywiście zbyt duży […]