Interwały biegowe i ich korzyści

Wielu z nas często zastanawia się, w jaki sposób skutecznie pozbyć się zbędnych kilogramów i zredukować nadmiar tkanki tłuszczowej. Niekiedy bez zastanowienia stosujemy rygorystyczne diety i obciążamy swój organizm zbyt ciężkimi i wyczerpującymi treningami. Na początku warto ustalić, jaki cel chcemy osiągnąć i zdobyć wartościową wiedzę na temat odchudzania. Osobiście uważam, że jedną z najlepszych form aktywności fizycznej są interwały biegowe, niosące mnóstwo korzyści zarówno dla naszego zdrowia, jak i samopoczucia.

Na czym polega biegowy trening interwałowy?

Biegowy trening interwałowy polega na wykonywaniu biegu w bardzo szybkim tempie na przemian z biegiem znacznie wolniejszym. Należ przy tym pamiętać, że każdy wysiłek musi być dostosowany do Waszych możliwości. Bardzo intensywny bieg przeplatany ze spokojnym biegiem spowoduje, że organizm zacznie pracować w warunkach beztlenowych i będzie czerpał energię z tkanki tłuszczowej. Trening interwałowy zalecam wykonywać nie więcej niż 3 razy w tygodniu, ponieważ jest on bardzo wyczerpujący i dłuższe treningi mogą utrudniać regenerację mięśni. Ponadto pamiętajcie, aby przed każdym bieganiem wykonać rozgrzewkę, dzięki czemu zmniejszycie ryzyko wystąpienia kontuzji.

Interwały biegowe – korzyści

Bieganie interwałowe doskonale wpływa na cały organizm i zapewnia dobre samopoczucie. Ja po każdym treningu odczuwam przypływ pozytywnej energii, a dzieje się tak za sprawą endorfin, czyli hormonów szczęścia, które wydzielają się pod wpływem aktywności fizycznej. Dlatego też, polecam Wam bieganie, gdy macie gorszy humor i chcecie się odstresować. To zawsze pomaga. Oczywiście kolejną ogromną zaletą interwałów jest redukcja tkanki tłuszczowej. Są one znacznie intensywniejsze od treningów cardio i poprawiają tempo przemiany materii. Warto także wiedzieć, że interwały biegowe sprawiają, że Wasz organizm spala kalorie nawet wiele godzin po zakończeniu biegania. Polecam je osobom zapracowanym i mającym niewiele czasu na aktywność fizyczną. Wystarczy nawet kilkanaście minut interwałów, aby Wasz organizm zaczął pracować na najwyższych obrotach i zaczął spalać zbędny tłuszczyk. Wspomnę też o kolejnej korzyści z biegania, jaką jest poprawienie wydolności tlenowej organizmu i polepszenie ogólnej kondycji organizmu. Oczywiście, jak każda aktywność fizyczna, interwały biegowe doskonale wpływają na cerę, włosy i wzmacniają mięśnie.

Interwały na bieżni

Latem najchętniej biegam na świeżym powietrzu, po leśnych ścieżkach i parkach. Sprawia mi to podwójną radość, ponieważ swój trening wykonuje w otoczeniu natury, przy delikatnych odgłosach leśnych zwierząt i szumiących drzew. Zawsze mnie to relaksuje i dodaje mnóstwo energii na cały dzień. Niekiedy pogoda nie dopisuje i wówczas polecam wykonywanie interwałów na bieżni. Jeśli jednak siłownia Was nie przekonuje, zalecam zainwestować w bieżnie, którą możecie kupić w każdym sklepie sportowym.

Interwały biegowe niosą mnóstwo korzyści zdrowotnych i wcale nie zajmują dużo czasu. Możecie je wykonywać zarówno na świeżym powietrzu, jak i na bieżni. Dzięki temu spalicie mnóstwo kalorii, poprawicie swój nastrój i wzmocnicie cały swój organizm.

Podobne artykuły

Przez siłownię do biegania

W dbaniu o zdrowie poprzez aktywność fizyczną ważne jest to, żeby patrzeć na swoje ciało holistycznie. Kiedy byłam młodsza wydawało mi się, że moja aktywność fizyczna powinna być nakierowana przede wszystkim na ćwiczenia cardio, dzięki którymi będę spalała kalorie, a przez to wyglądała szczupło, smukle i po prostu atrakcyjnie. Z czasem jednak okazało się, że […]

Ból mięśni po treningu – jak z nim walczyć?

Ból mięśni po treningu, inaczej zakwasy, to największa zmora każdej osoby trenującej na siłowni. Choć zakwasy można traktować jako pozytywną oznakę tego, że robimy postępy w treningu, to jednak są bardzo uciążliwe. Bolą i wymuszają przerwy w treningach, czasami długie nawet na dwa tygodnie. Skąd bierze się ból mięśni po treningu i jak sobie z […]