Trening biegacza – co warto wiedzieć?

Jak powszechnie wiadomo, sport to zdrowie. A jaki sport uprawiać najlepiej? To już pytanie, na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Każdy z nas ma swoje preferencje, swoje cele i swoje marzenia. Mogę natomiast odpowiedzieć na pytanie o to, jak sport można zacząć uprawiać najłatwiej. Chodzi o bieganie. Do rozpoczęcia biegania nie potrzebujesz specjalnego wyszkolenia technicznego. Technika oczywiście ma znaczenie, a najważniejsze to zacząć. Bieganie nie wymaga specjalnego miejsca do uprawiania tego sportu ani drogiego stroju. Wystarczy wyjść z domu i po prostu biec!

Trening biegowy – co jest najważniejsze?

Najtrudniejszym, a zarazem najważniejszym krokiem do osiągnięcia celu w treningach biegowych jest… je zacząć. Wielokrotnie każdy z nas odkłada chwilę na rozpoczęcie biegania ze względu na pogodę, zmęczenie czy tysiąc innych powodów. Szczerze powiedziawszy, zawsze znajdziemy jakiś powód żeby nie biegać. Jeżeli jednak naszym marzeniem jest wypracować u siebie kondycję, siłę i determinację, powinniśmy bez względu na wszystkie przeciwieństwa wyjść z domu i zacząć swoje treningi. Dopiero gdy zaczniemy biegać i faktycznie spodoba nam się ta aktywność fizyczna, możemy tworzyć w swojej głowie bardziej dalekosiężne cele jak pierwsze 5 kilometrów, pierwszy półmaraton, a nawet zaliczenie królewskiego dystansu, jakim jest maraton. Bez względu na cel, który sobie obierzemy, w bieganiu najważniejsza jest regularność i dyscyplina. Tylko regularne bieganie sprawi, że będziemy mogli zauważyć u siebie jakieś pozytywne rezultaty.

Trening dla początkujących biegaczy

Będąc na samym początku swojej przygody z bieganiem, nie możemy przesadzać z natężeniem treningów. Po kilku pierwszych biegach uderza nam do głowy ogromny optymizm i chęć zawojowania świata. Lecz nawet do biegania trzeba podejść z zimną głową. Nie jest sztuką katowanie się coraz dłuższymi dystansami, coraz szybszymi biegami. W treningu dla rozpoczynających podróż z bieganiem najważniejsze jest poznanie odpowiedniej techniki biegania, praca z oddechem oraz budowanie w sobie regularności treningów. Jeżeli nie biegaliśmy nigdy, a nawet krótki bieg doprowadza nas do utraty tchu – to nic! Tysiące ludzi było kiedyś na Twoim miejscu. Dobrym pomysłem będzie rozpoczęcie treningów od marszobiegu. Z czasem, należy wydłużyć ilość czasu biegania i zmniejszyć ilość marszu. Dzięki takiemu zbilansowanym początkowi szybko zobaczymy efekty, co jeszcze bardziej zachęci nas do kontynuowania przygody z bieganiem.

Plan treningowy dla biegaczy średnio zaawansowanych

Mając już w nogach przebiegnięte kilometry, naturalną reakcją jest chęć sprawdzenia się w czymś więcej niż tylko joggingu w okolicy domu. To dobry czas, by pomyśleć o uczestnictwie w biegu na 5 lub 10 kilometrów, a nawet półmaratonie. Przygotowując się do swojego startu, warto zdywersyfikować rodzaj treningów, jaki uprawiamy. Oczywiście, ważne jest, żeby przynajmniej raz w tygodniu wykonać długi bieg, który będzie symulował start w zawodach. Wraz z rozwojem naszych umiejętności i kondycji, warto zwiększać ten dystans. Powinniśmy jednak zwrócić również uwagę na treningi interwałowe, które poprawią naszą szybkość. Nie zapominajmy też o ćwiczeniach rozciągających lub jodze, która świetnie wpłynie na wytrzymałość nóg. Taki różnorodny plan treningowy pozwoli nam w pełni przygotować się do swojego pierwszego startu w większym biegu.

Podobne artykuły

Jak biegać z sensem?

Biegać każdy może, ale jak powinien to robić? Kwestia niby banalna, ale jednak warta wyjaśnienia. Przyjrzymy się temu bliżej w poniższym artykule. Jak prawidłowo biegać? – Technika biegu Kwestii jest kilka, na początek zacznijmy od tego, że dużo zależy od naszej ogólnej mobilności i tego, czy na przykład nie mamy znaczącej nadwagi. Oczywiście zbyt duży […]

Jak zmienia się sylwetka po bieganiu?

Bieganie przynosi wiele korzyści fizycznych oraz psychicznych. Pozwala osiągnąć wymarzona sylwetkę i pewnego rodzaju spokój. Gdy mam stresujący dzień w pracy idę pobiegać. Ten rodzaj aktywności sprawia, że mogę zapomnieć o świecie i przez chwilę skupić się tylko na sobie, posłuchać własnego oddechu i myśli. Zacząłem biegać, bo chciałem schudnąć parę kilogramów. Nie sądziłem, że […]